Wikia

Kristien Maes
Kristienmaes

Geboren

Lummen, 9 april 1979

Origine

Belgiê

Beroep

Radio- en Televisiepresentatrice

Jaren actief

2001-heden

Bekend van

Ketnet, Studio Brussel, Radio Donna

Presentatie JES

2010-heden

Website

http://kristienmaes.be

Kristien Maes (Lummen, 9 april 1979) is een Belgische presentatrice.

Reeds op jonge leeftijd studeerde ze deeltijds kunstonderwijs, afdeling 'Woord' in de opties dictie, voordracht, dramatische expressie, repertoire studie waar ze in 1997 afstudeerde met de grootste onderscheiding. Later nam ze deel aan een verschillende voordracht- en welsprekendheidstornooien, en speelde ze mee bij amateurtheatergezelschappen en heeft ze ook aan improvisatietheater gedaan.

Aan de K.U.Leuven studeerde ze communicatiewetenschappen en in dezelfde periode deed ze ervaring op bij twee Leuvense lokale radio's: Radio Scorpio en MIX FM (nu Hit FM). In 2001 studeerde ze af met het eindwerk "Heter in de ether? Liberalisering en functionele veranderingen in het Vlaamse radiolandschap; casestudy 4fm" omdat ze haar stage bij de nieuwe radiozender 4fm kon lopen. Bij deze zender kreeg Maes de kans om zowel achter de schermen te werken als haar eigen programma te presenteren.

In 2004 verhuisde ze naar Barcelona, maar bleef deeltijds werken voor 4fm.

Na een reis naar China kwam ze in mei 2006 bij Radio Donna terecht, als programmamedewerker en vervangster voor een aantal programma's.

Sinds 1 mei 2007 is ze aan de slag als wrapper bij Ketnet. Ze presenteert er ook Op Schok, Hij komt, hij komt ... De intrede van de Sint, Circus, Junior Eurosong, Wie wordt wrapper?, Ketnet On Ice en Ketnet Radio.

Sinds begin januari 2008 presenteert Maes de Hit 50 op Studio Brussel. Sinds begin september presenteert Kristien De Hotlist op Studio Brussel. In 2009 was ze coach bij Junior Eurosong. Onder andere de winnares Laura Omloop was een van haar kandidaten.

Ze acteert in het derde seizoen van Amika.